Cor-Lizette.reismee.nl

Eureka!!

4-juni

zonnig' we beginnen met 20° en eindigen met 30° Lekkerr!!

We overbruggen vandaag de helft van de afstand tot aan San Francisco 260 km, dat lijkt niet zoveel, maar wat we niet zo bedacht hebben is dat de US101 wel een Highway is, maar dat ie gewoon door veel dorpjes gaat en daar dan een simpele 2 baans weg is. bovendien ook nog over bergen en dalen, dus het duurt veel langer als gedacht.

We stoppen in Eureka, verspreid door het stadje zijn aardig wat mooie muurschilderigen, we zetten de auto neer en besluiten te gaan lopen, Misssss!!! we zien er een paar vlak bij, maar als we de andere gaan zoeken blijken ze erg ver uit elkaar te liggen, dus het zou handiger geweest zijn als we dit eerder met een stratenplan van Eureka een beetje hadden voorbereid. We doen er nog een paar met de auto en rijden een soort van kris kras door Eureka. Dan door naar Ferndale, een klein plaatsje met een paar mooie kerkjes en een indrukwekkende begraafplaats, die tegen een heuvel ligt.

Eigenlijk willen we wel lunchen, maar zoals altijd wel 1 of 2 keer per vakantie vinden we geen geschikte plek, late lunch dus!!!

We verlaten de US101 en gaan via de Avenue of the Giants, deze weg doorkruist het Humboldt Redwood Statepark. De 32 mijl lange weg loopt door een aantal stukken van het park met enorme Coastal Redwoods. We stoppen alleen bij het Visitor Center, kijken wat rond en lopen een korte trail, we worden een beetje bomen moe......zou je kunnen zeggen. we gaan op weg naar Willits, nog 170km daar doen we dus wel nog ruim 2 uur over!! Maar surprise!!! We eindigen toch in een LEUK motel!!!! The Old West Inn, een klein motel met maar 18 kamers. Het motel lijkt op een straatje uit het Oude Wilde Westen, alle kamers hebben een naam, wij zitten in de Barbershop, er is een Saloon, een Bank, een Postoffice, een Jail etc.... Het ziet er erg leuk uit!

Morgen het laatste stuk van de reis, naar Petaluma, net boven San Francisco.

Vanmorgen even kort Whatsapp gesprekje met Jasper, ahh dan mis ik dat kleine mannetje en die 2 grote!!!!! Voor mij is 3 weken lang genoeg

See you Soon

Collin

Dat is wel ver ja, over een highway. Had je wel de rijstijl van Cor meegerekend? Want die rijdt ook zo hard niet ;)

Trudi

Ah????zodra kleinkinderen in een ver land op je netvlies komen denk je: eureka, wat zit ik ver bij je vandaan... Gelukkig krijgt hij een uitgeruste opa en oma terug !

Gemma

Weekend! Dus tijd om even fijn 'bij' te lezen. Boeiende verhalen, op afstand geniet ik mee.....

Veel liefs!

Anneke

Weer een leuk verhaal en mooi opgeschreven.

De tijd vliegt Lizette en voor je het weet ben je thuis. !!

Adios !!