Cor-Lizette.reismee.nl

Redwood Trees & Elk

3-juni

Vandaag weer een heel andere dag, er is minder zon, en het is weer frisser, niet erg voor wat we gaan doen. De dag begint al met een grazende elk langs de kant van de weg. We passeren nog wat Coastal Viewpoints, die van gister waren mooier ook door het weer, maar we zijn inmiddels verwend ;-) dan gaan we de Redwood National en State Parks in, het park is langerekt en ligt langs de kust van noord California, het woud bestaat vooral uit enorme Coast Redwoods, sommige zijn meer dan 2000 jaar oud, IMPOSANT!!

Ook hier zijn we eerder geweest en rijden eerst naar de Klamath River Overlook, waar we volgens een Park Ranger nog Whales zouden kunnen zien, volgens mij zijn we daar toch wel echt te laat voor, dat is vooral van oktober tot april, maar ok, we gaan toch! Staan we daar even van het uitzicht te genieten, komen er 2 mannen de 1 met een enorme lens op zijn camera en zegt al snel tegen de ander "Look there! A whale, for sure!!! It's a whale" wij kijken natuurlijk, die willen we ook wel zien. Ik zie met mijn lens van 200 mm wel een donkere hobbel, maar een Whale???? Cor heeft de verrekijker en zegt "it's a rock for sure" we kijken nog iets langer je weet maar nooit!! Dan rijden we door, de mannen blijven druk praten en de rots fotograferen. :-)

Daarna naar Prairie Creek waar we een korte Trail lopen en wat eten. Hier zie je vaak Elk zo ook vandaag een stuk of 4, evenals 5 jaar geleden, maar toen zagen we er maar 1, die liep er nu ook weer tussen, for sure!! :-) een stukje verder bij Elk Meadow ligt een hele kudde te luieren.

Patricks Point State Park rijden we nog in, waar Cor even gaat frisbeeën met 1 van onze borden, ze hoeven nog maar drie dagen mee, dus het kan!! bij de Wedding Rock klimt Cor nog omhoog, ik niet meer!! Pfffff, bovendien we zijn al getrouwd.

Het was weer een lekker dagje en eindigen met een Mac, morgen zoeken we weer iets beters!!

Doeiiii

Trudi

You never know how sure it is????

marga

Lizette, wat kan je toch beeldend schrijven:-) ik zie het helemaal voor me!!! Jullie het is een rots en de mannen overtuigd dat het een whale is:-):-) geniet nog maar even!