Cor-Lizette.reismee.nl

Outrageous Natural Beauty

2-juni

De titel heb ik niet van mezelf, stond op de folder van de US101, maar er is geen woord van gelogen. De dag begint nog met wat wolken en mist, maar al 10 keer beter dan gister!

Het Cape Blanco Lighthouse kunnen we niet heel goed bekijken, open van woensdag tot en met maandag, tja het is dinsdag! In Port Oxford drinken we cappuccino bij een Organised Hippy zoals ze zichzelf noemt, in een houten huisje, geverfd in alle kleuren van de regenboog, van de koffie kreeg je gierende hartkleppen, zo sterk als ie was, maar ok..... De caffeine is weer binnen.

De zon komt steeds meer door en de temperatuur ook steeds aangenamer. De hele route is bezaaid met prachtige Viewpoints en in de auto klinkt het ooohhhh, ahhhhh, mooiiiii, stop! En dat doen we dan ook heel vaak!!!

Bij Gold Beach ligt een oud scheepswrak van de Mary D. Hume de moeite waard voor een fotostop en er liggen wat zeehonden te luieren op de pier. We doen vandaag echt aan berm toerisme, we staan op een prachtig plek en hebben zin om te lunchen, maar er staan geen bankjes. Dan maar gewoon broodje smeren en opeten op een stukje gras. Het is bijna altijd zo dat als we besluiten dan meer even snel op deze manier wat te eten, dat we even later een prachtige picknick plek tegen komen, zo ook nu natuurlijk. :-)

Ik meer dan 150 foto's van de prachtige uitzicht punten over de Oregon Coast. We verlaten Oregon en gaan California in. Tegen alle verwachtingen in is het een prachtige dag met heel veel zon! Het lijkt erop alsof het iets landinwaarts behoorlijk bewolkt is, maar de kuststrook is blauw!

We overnachten in Crescent City, volgens mij heeft hier de crisis ook flink toegeslagen, we zijn in 2010 ook hier in de buurt geweest, maar van wat ik me nog kan herinneren zie je nu veel meer armoe en leegstand.

We gaan eten bij de Pizzahut, is echt een beetje een shabby gebeuren, bestellen aan de counter, alleen cash betalen, maar de pizza is nog steeds prima! Of alle Pizzahutten inmiddels zo zijn?????

Daarna naar Pebbles Beach voor een zonsondergang, eerst lijkt het er op dat het 'm niet gaat worden, er ligt een hele dikke band met bewolking. Toch nog!!!!!! Mooie foto's gemaakt, maar het internet is zooooooo traag! Die foto's gaat niet meer lukken. Misschien dan maar morgen.

Fijne dag allen wij gaan zo slapen.

X X

PS Het is niet helemaal goed gegaan met dit verhaal, door het slechte internet herstel foto's stc vanavond.....

Anneke

Leuk geschreven weer Lizette !!

Geniet lekker verder.

X