Cor-Lizette.reismee.nl

North Umpqua River & De laatste Falls

31-mei

We gaan eerst van Eugene naar Roseburg en van daaruit een heen en weertje langs de Umqua River. Het is weer een mooie route, maar niet zo spectaculair als gister we raken een beetje verwend denk ik. :-)

We lopen bij het Visitor Center even binnen en de (oude) man is zeer bereidwillig ons te laten zien wat wel en wat niet de moeite waard is.

We stoppen bij de Mill Creek Bridge daar heb je een prachtig uitzicht over de rivier. Hier staan een aantal mannen te vissen en net nu hebben er twee iets aan de haak, het blijkt een enorme klus om die vis binnen te halen, werkelijk een kanjer van een zalm!!!

Ik maak een praatje met een man die ook staat te kijken, hij woont hier en ik weet nu alles :-) over zalmen, welke hier het meest voorkomen, hoe de vrouwtjes eitjes leggen en dan dood gaan, welke lekker is en welke niet. Het was een erg leuk gesprek, de man was ook jager en schoot elks en soms beren. Van 1 elk kunnen hij en zijn vrouw een half jaar eten.

We gaan door naar Susan Creek Falls en Watson Falls. Bij beide lopen we de Trail omhoog, als blijkt dat er bij de Tokatee Falls weer een trail van 0,5 mile is met ruim 200 treden in het pad dan zijn we er wel klaar mee, ik dus, genoeg geklommen voor vandaag en genoeg watervallen deze reis. Dit is een prachtig gebied voor mensen die erg van wandelen/hiken houden, maar ik heb het na 2 keer een trail waarbij je flink moet klimmen wel gehad, dan houdt mijn rug het wel echt voor gezien.

Terug naar Roseburg...... Wat een gat, volgens de dame van Super8 is de Mall bijna volledig dicht, geen klandizie genoeg. Op haar aanraden gaan we eten bij het Rodeo Steakhouse, goede tip!!!!! Als we binnen komen staan er bakken vol met pelpinda's en de vloer ligt vol met schilletjes, dat hoort bij het restaurant, zoveel doppinda's eten als je wil en de doppen gooi je gewoon op de grond.

Heerlijk gegeten!!!!!

Nu zitten we in het hotel en voor het eerst deze vakantie regent het, volgens de voorspellingen krijgen we 2 dagen bewolkt met buien, dat overleven we ook wel weer. Morgen opweg naar de kust.

Later!!!!!

Trudi

Wat is een Elk? Nog nooit van gehoord!
Je lijkt op je zoon met het interview!

Lizette

Een elk is een groot soort hert! :-)