Cor-Lizette.reismee.nl

Over watervallen gesproken!

30-mei

We maken vandaag een loop door het Willamette NF, onderdeel van de Central Western Cascades. Het eerste deel volgt de Lower McKenzie River. Dit is echt een landschap om U tegen te zeggen!

Als eerste de dam at Leaburg, er is ook een soort van kwekerij in een klein riviertje zwemmen echt enorme zalmen van 20 cm tot meer dan 1 meter lang. Daarna nog een bruggetje, "Good Pasture Covered Bridge" waar we een visser tot zijn middel in het water zien staan, hij vist op trout, just for fun, hij gooit ze weer terug.

Via McKenzie Bridge gaan we naar de Koosah (Sky) en de Sahalie (Heaven) Falls, we missen het bord van de Koosah Falls en komen eerst bij de Sahalie Falls, echt adembenemend zo als die enorme stroom met wit schuimend water naar beneden raast! We lopen de Trail die de Sahalie Falls met de Koosah Falls verbindt, een trail van een ruime halve mile behoorlijk steil omlaag! De hele trail heb je fantastisch uitzicht op de rivier. Het zicht op de Koosah Falss is van iets verder weg, maar ook spectaculair!! Tot nu toe, de meest fantastisch mooie watervallen die we hebben gezien, dat zijn er best aardig wat, alleen al deze reis. :-) Maarrrrr......Nu nog terug omhoog..... naar beneden was nog wel te doen, maar hoe kom ik weer boven????? We besluiten dat ik wacht, Cor loopt de trail weer omhoog en rijdt met de auto terug naar de Koosah Falls Parking, ik reken op een half uur, maar in no time komt ie al weer aanrijden, wat een conditie heeft die man!!! De schat!!!!

Dan moeten we nog zeker zo'n 120 km verder om de loop af te maken, we hebben echt niet in de gaten gehad dat we inmiddels zo hoog zaten. We gaan via de Santiam Hwy kilometers lang in bochten naar beneden.

Ennn...Als jullie ooit hier in de buurt zijn, we hebben gegeten bij Ciao Pizza, een aanrader, heerlijke pizza gebakken in een echte steenoven, nog een lekkere espresso (voor Cor cappuccino) bij onze favoriete koffieketen en de dag zit er weer op!!

With love C&L

Trudi

Starbucks gaat vast op de Bettie Nooy een vestiging zetten..... En Cor houdt de loop erin. Genieten Lizette van je reisverhalen.

Collin

Klinkt als een heerlijke dag! Fijn dat jullie het zo leuk hebben.

Gerda

Klinkt geweldig allemaal