Cor-Lizette.reismee.nl

Back to nature!

27-mei

Heerlijk om de stad weer te verlaten. Eerst een safeway voor de boodschappen en een starbucks en dan rijden vandaag door een soort Waterval Wonderland, via de Historic Columbia River Highway. Deze loopt door de Columbia River Gorge, hier zijn heel veel watervallen en een aantal daarvan staan op ons lijstje om te stoppen, nou ja ons........Mijn lijstje ;)

Het is een prachtige dag, bij de eerste stops is het nog wat bewolkt en mistig, maar daarna heerlijk weer!!!

Er waren ook een paar schoolreisjes aan de gang, bus vol met joelende rennende kids, dus hier en daar was het wel erg druk. We dachten een bus vol achter te laten, toen zij gingen lunchen, maar bij de volgende waterval was er gewoon weer een andere schoolbus :-)

Het is sowieso veel drukker dan het tot nu toe was, in het Olympic NP waren we soms samen of met nog een handje vol toeristen. Hier zijn de parkeerplaatsen bij de watervallen aardig bezet.

Bij de Breidal Falls lopen we de trail naar boven, een 1 mile loop. Het was de moeite waard, maar een aardige klim om er te komen...... en weer terug! Het blijft fascinerend, zo'n grote stroom met water die naar beneden valt. Dat is wel een groot voordeel van deze tijd van het jaar, in de zomer of het najaar zijn de watervallen stukken kleiner.

We overnachten in Cascade Locks, vlakbij de Bridge of the Gods, die de staten Washington en Oregon met elkaar verbindt en waarvan 1 van de pilaren is beschilderd met muurtekeningen.

We hebben een prachtig uitzicht over de Columbia River, vanaf het terras van het hotel waar we lekker een paar uurtje hebben zitten lezen!! Relaxe!!!!!

XX

PS foto's volgen, internet is te slecht.

Kitty van Arkel

In plaats van de krant lees ik nu 's morgens jullie reisverslag! Leuk om het zo te volgen! Veel plezier op de volgende post!
liefs, Kitty