Cor-Lizette.reismee.nl

Vulkaan in de wolken

24-mei

We vertrekken zonder ontbijt bij het hotel, dat is niet inbegrepen en veel te duur! Zeker voor mij, 1 croisant en een theetje! Dus op naar de Safeway en de Starbucks, we halen wat broodjes in de Safeway en cappucino en croissantje bij de Starbucks en ons ontbijt is weer geregeld.

We gaan vandaag naar Portland Oregon en hebben onderweg alleen Mount St. Helens op het programma staan. Deze vulkaan is vooral bekend vanwege de verwoestende uitbarsting in 1980, waarbij tientallen mensen omkwamen. We zijn tot ongeveer halverwege de route gereden, al bij het Visitor Center Silver Lake blijkt dat de top van de vulkaan volledig in de wolken ligt en dus niet te zien, wat overigens vaak het geval is. We rijden nog tot Hoffstadt Bluff. We kijken wat rond en ik maak foto's van een vulkaan die je niet kan zien ;) Daarna drinken we nog een cappucino, nou ja cappucino...... bak melk, we lunchen weer uit onze eigen kofferbak en gaan de route weer terug omlaag.

Op naar Portland, we zijn al om 3 uur in het Hotel en stappen weer snel in de auto om naar een shopping mall in de buurt te rijden, de eerste spijkerbroek voor Cor is gescoord!! Twee dagen Portland, we gaan shoppen, Oregon de staat zonder tax! Met de Pink Hop- on Hop-off Trolley voor sightseeing, wandelen en terrasjes pakken, relaxen en genieten!

Tot morgen - of overmorgen ;)

PS volgens mij hoeven jullie nu geen vergrootglas meer te gebruiken voor de foto's :-)