Cor-Lizette.reismee.nl

Niet zo'n geweldig begin en een fantastisch einde

20-mei

Weer heel vroeg wakker! Zelfde als gister grijs, mistig en koud.

Onze eerste stop is Deception Pass op Whidbey Island. De dame bij het entree hokje zat aan de telefoon, toen Cor vroeg of we bij haar moesten betalen keek ze vaag op, zo van wat komen jullie doen en beaamde het. We reden een stuk het park in en hebben een korte trail gelopen naar North Beach, het was er mooi, maar minder mooi als wanneer het helder zou zijn geweest. Het is heel stil, eigenlijk zijn we de enige bezoekers. Als we het park al weer snel verlaten ontdekken we waarom!!! Het is 8.15 uur!! Wie gaat er nu met grijs en koud weer om 8.15 uur een State Park in om te wandelen!! Eerst koffie!!

We gaan verder naar Coupeville, waar we met de Ferry naar Port Townsend willen. Blijkt die boot vanmorgen niet te varen omdat het laag tij is, ik heb volgens mij alles tot in de puntjes voorbereid, maar dat die boot niet vaart met laag water..... Tja, dat dan weer niet.

Uiteindelijk kunnen we zonder reservering toch na 2 uur wachten met de ferry van 12.30 uur mee een beetje zonde van de tijd, maar toen hadden we het minder goede gedeelte van de dag gehad.

De zon schijnt inmiddels! :-) na een zonnige picknick op een prachtige plek in Port Townsend State Park rijden we in een keer door naar Port Angeles, onze plannen zijn gewijzigd. We gaan toch nog een keer naar de Hurricane Ridge in Olympic NP. We waren daar in 2012, het was er toen zo mooi dat willen we nog wel een keer zien. In 2012 lag er nog veel sneeuw boven op de top en moesten we terug naar beneden door een enorme dikke wolk, je zag nog geen 5 meter voor de auto, dat was toen niet fijn! Nu is het stralend weer, er hangen wat wolken hier en daar rond andere bergtoppen en nu ligt er geen sneeuw, het is hier een zeer droge winter geweest.

Met een paar korte trails en heel veel foto's is dit het fantastische einde van deze dag!!

Bye Bye

Trudi

Sorry, moet wel even lachen om het tijdstip 8.15.... Daarme kom je bijna in het Guinness book of records, de foto s van de dieren zijn prachtig!!!

Gerda

Dat je daar niet op let joh...laag water! Dan kan je toch niet varen. Haha..
Morgen een beetje beter uitslapen he!

Lizette

Haha zusje. Die getijden heb ik normaal gesproken echt wel in mijn hoofd, maarja nu ff niet!