Cor-Lizette.reismee.nl

San Juan Island

19-mei

San Juan Island

Hi again

We waren vanmorgen, voor jullie gister, héél vroeg wakker, jetlag??? Al om 7.30 uur op weg naar Anacortes, vanwaar we met de ferry naar San Juan Island zijn gevaren, zonder reservering en zonder wachtrij, dat schijnt in de zomer wel anders te zijn. De dag begon erg mistig en koud, maar voor we in Friday Harbor aan wal gingen was het helemaal opgeklaard en heerlijk weer geworden.

We rijden de Scenic Byway, die een rondje maakt over het eiland en stoppen op verschillende plekken om te genieten van het mooie uitzicht over "The Strait of San Juan de Fuca".

Bij het whale uitzichtpunt in Lime Kiln Point State Park hebben we helaas geen whale's gezien, wel denken wij dat het hier erg gevaarlijk kan zijn, we zagen n.l. Twee fietsers die met helmen op hun lunch aan het verorberen waren. (Zie foto) later zagen we ze een stuk van de trail lopen, nog steeds veilig met helm :-)

We kwamen een schoolklas tegen uit Canada, allen oorspronkelijk van Nederlandse afkomst, en van de gereformeerde kerk. We hebben een tijdje met de docent gesproken, dat zijn van die leuke ontmoetingen.

Om 16.15 terug met de ferry, fish en chips gegeten bij de Fish Grill in Anacortes en weer terug naar ons hotel in Mount Vernon. Morgen naar Port Angeles.

Til next time...

Trudi

Dan zou ik, als ik jullie was, ook direct een helmpje aanschaffen!!!! Wat klinkt jullie dag overigens heerlijk relaxt!!!