Cor-Lizette.reismee.nl

Olympic N.P.

21-mei

Hi folks

Gisteravond nog de klusjesman van het hotel op bezoek gehad, de badkamerdeur ging niet meer open, gelukkig zat ik er niet in. :-) Ik trok de deur dicht en die schoot op slot, je kent ze wel die Amerikaanse knopjes aan de binnenkant van de deurklink die vanzelf van slot gaan als je de klink gebruikt, nou deze ging vanzelf op slot!! en niet meer open, achteraf kwestie van met een stevige paperclip peuren, maar ja die hadden we niet in onze gereedschapskoffer.

Vanmorgen al meteen een heerlijk zonnetje en we gaan opnieuw Olympic NP in. De eerste stop is bij Elwah Valley, we lopen de Madison Falls trail, die zoals de naam al doet vermoeden naar de Madison Falls leidt, een 12 meter hoge waterval.

Daarna naar Lake Crescent, daar drinken we een peperdure cappucino in de Lodge, wat een snobben gebeuren, ze liepen nog net niet in jacquet! Ook in dit deel van het park zijn we in 2012 geweest, maar mooi is mooi, ook de tweede keer!! We lopen de Marymere Falls Trail tussen de varens en de met mos begroeide bomen. Het zonlicht valt prachtig tussen de bomen door! We klimmen helemaal naar de top van de waterval, best stoer van mezelf durf ik te zeggen, het was een flinke klim, maar de moeite waard.

De dag gaat sneller dan je denkt als je niet om 6 uur opstaat, we rijden door naar Forks, morgen doen we nog een dag Olympic NP, de bedoeling was om de kust route naar Neah Bay te gaan rijden, maar we krijgen nog veel kust op onze route en het park heeft nog zoveel plekken waar we nog niet zijn geweest, dat we daar voor gaan kiezen. Het zou toch zomaar zo kunnen zijn dat we hier niet nog een keer komen!

XX

Anneke

Deze prachtige natuur hebben wij niet aan de C.Vonklaan.
Daar moet je echt even voor vliegen.
Leuk de verhalen en heel mooie foto's
Mooie Pinksterdagen daar !!
Lieve groetjes